Over het boek

Hoe blijf je succesvol in een wereld van disruptie en globalisering?

Als CEO wil je met je organisatie een gezond rendement halen en waarde creëren voor je klanten. In de huidige wereld van snelle veranderingen en hoge eisen door consumenten en maatschappij wordt dat steeds uitdagender.

Met strategische ketensamenwerking kijk je over de grenzen van afdelingen en het bedrijf heen en werk je samen aan werkelijk onderscheid en klantwaarde. Een keten die op elkaar is ingespeeld en waarde centraal stelt, functioneert beter, sneller, goedkoper, duurzamer, en is innovatiever, klantvriendelijker en wendbaarder. Regisseer de keten laat zien hoe je dat bereikt.

Ketensamenwerking: hoe dan?

Bedrijven zijn ervan overtuigd dat samenwerking binnen hun organisatie en met ketenpartners leidt tot betere resultaten. Toch is de praktijk weerbarstig. Daarom koppelt het boek de theoretische belofte aan de dagelijkse praktijk.

Naast een wetenschappelijke basis biedt het een concrete managementmethode, tools om de dialoog tussen partijen te faciliteren, praktische informatie voor het inrichten van de organisatie en tips voor het samenwerken met verschillende partijen.  De vele voorbeelden van o.a. Technische Unie, Signify, McDonald’s, Coop, Stedin, LEGO, Fairphone, Disney, ASML en fonQ laten zien hoe verschillende organisaties door middel van ketensamenwerking hun succes vergroten.

Inkijkexemplaar

Bekijk hieronder het inkijkexemplaar van het boek. Scroll naar beneden om de eerste pagina’s te lezen of klik rechtsboven voor een grotere versie.